Din punctul de vedere al serviciilor de transport, judeţul Maramureş beneficiază de o poziţie oarecum defavorabilă, dispunând de o reţea de drumuri publice relativ slab reprezentată.
Reţeaua de drumuri naţionale şi judeţene asigură o deschidere internă şi internaţională, principalele căi rutiere internaţionale care străbat judeţul Maramureş şi care facilitează accesul din şi înspre acesta sunt: Drumul european DN 1C (E 58) şi DN 18.
Judeţul dispune de un singur punct de control şi trecere a frontierei pe relaţie rutieră cu Ucraina, la Sighetu Marmaţiei, şi aceasta fiind limitată la autovehicule cu masa sub 3,5 t.
In cadrul Regiunii Nord Vest, judeţul Maramureş ocupă locul patru în ceea ce priveşte total lungime drumuri publice, locul cinci în ceea ce priveşte total lungime drumuri naţionale şi locul patru în ceea ce priveşte total lungime drumuri locale – judeţene şi comunale.
Lungimea drumurilor publice din judeţul Maramureş este de 1.575,3 km, reprezentând 2% din totalul drumurilor publice din România (78.601 km). Densitatea drumurilor publice în judeţul Maramureş este de 24,98 km/100 km2, situând judeţul pe ultimele locuri din ţară, fiind sub densitatea pe ţară care este de 32,9 km/100 km şi sub densitatea pe Regiunea Nord Vest (33 km/100 km*).
Din total lungime drumuri publice, situaţia se prezintă astfel:
- 309,106 km -19,62 % – sunt drumuri naţionale
- 895,819 km – 56,87 % – sunt drumuri judeţene
- 370,418 km – 23,51 % – sunt drumuri comunale
Drumurile naţionale nu sunt modernizate, situându-se în clasele tehnice III şi IV, având o stare tehnică considerată ca fiind slabă spre bună. În ultima perioadă au fost finalizate lucrările de extindere şi modernizare a drumurilor naţionale pe traseul Baia Mare – Dej – Cluj.
De asemenea sunt în curs lucrările de reabilitare a drumului judeţean Baia Sprie-Bârsana ( acesta traversează şi oraşul Cavnic) care o dată finalizat va da posibilitatea unui acces mai facil şi mai rapid catre mănăstirile incluse în patrimoniul UNESCO.
Drumurile comunale de pământ îngreunează accesul între centrele de comună şi satele aparţinătoare, cât şi accesul la drumurile naţionale şi judeţene.
Drumurile publice, în cea mai mare parte, traversează localităţi, viteza de circulaţie fiind redusă pe aceste sectoare.